24/06/2020

Rekli su mi ne može se putovati s djecom. Rekli su mi ne možeš uživati na putovanju s malom djecom. Rekli su mi djeca ne znaju niti što vide i ne znaju uživati u velikim gradovima i na putovanjima.

Rekli su mi ali ništa vjerovala nisam jer nitko nikome ne vjeruje dok ne provjeri.

I zaista ništa od toga točno nije.

Naša djeca vole putovanja, vole velike gradove i iako su 3 i 4 godine stari sami gledaju letke s muzejima, odabiru muzeje za sebe i uživaju u njima. U redu, grad je takav, Stockholm je izuzetno „child friendly“ i djeca su svugdje dobrodošla i  znatan je broj muzeja za djecu. To je pomalo stvorilo problem jer nismo u 5 dana mogli obići sve muzeje ali svako smo jutro za doručkom vijećali koja 3 muzeja su na planeru taj dan.

Letjeli smo iz Krka, jer su karte bile povoljne Krk- Stocholm (Skavsta airport). Krk sam odabrala jer mi tamo sestra ima kuću pa smo usput obavili posjetu i ostavili auto kod nje. Skavsta je udaljena od Stockholma 90 min autobusom ali djeca su uživala i u tom djelu vožnje jer su gledali kroz prozor švedski krajolik, a autobus je stao u samom centru Stockholma gdje smo u blizini rezervirali hotel. (Grand Central Hotel)

Uzeli smo veliku sobu kako bi imali mjesta za sve te kofere i dječje stvari iako na recepciji su djeci veselo podijelili neke paketiće s bojicama, bojankama, bombonima i nekom malom igračkom. Inače Šveđani vole djecu i svuda im se obrate sa smiješkom i veselo ih dočekaju kao goste.

Što je mene i djecu oduševilo u Stockholmu:

• Djeca su aktivni i uvaženi članovi društva. Imaju svoje mjesto u svakome dijelu grada i u svakoj instituciji. Imaju svoj parking za kolica, svoje stolice u restoranima, svoje kataloge i programe u muzejima.
  • Djeca su svugdje dobrodošla i dijele im se slatkiši kao čin dobrodošlice.
  • Restorani su prilično vegan friendly i većina ih ima vegetarijanske menije, dapače teško je naći one mesne.
  • O da, cinnamon buns- cimet rolice ili na švedskom (Kanelbullar) su doista izvrsne i bolje nego sam očekivala i mirišu na svakom kantunu. Dio su fika svakodnevice i lako se zaljubiti u taj ritual kava plus kolač.
  • Muzeji- da smo imali još 5 dana dodatnih bilo bi malo toliko je zanimljive ponude u muzejima i samih muzeja u Stockholmu. Izdvojit ću jedan koji je mene oduševio, muzej Fotografiska muzej fotografija, koji je nešto jedinstveno u svijetu, što ponudom, konceptom tako i izgledom zgrade. Muzej je smješten u bivšoj industrijskoj Art Nouveau zgradi iz 1906 godine. Smješten je tik uz obalu i ima predivan pogled na cijeli Stockholm kao i na brodove koji ulaze u grad. Vanjska fasada je u staroj crvenoj cigli dok je unutrašnjost moderna i atraktivna. Što bi rekli -tipičan skandinavski dizajn. Mi smo uživali u restoranu na zadnjem katu s pogledom na cijeli grad i brodove koji uplovljavaju u luku.
  • Iako je Stockholm jako dobro povezan mi smo sve propješačili, naravno zahvaljujući Thule city kolicima za dvoje a klinci su uživali u toj city turi.

Doručak i vijećanje u kojem smjeru krenuti

Hotel je u centru i skandinavskog dizajna

Sreća i grljenje jer smo u Stockholmu i jer će vidjeti Muzej Pipi Duge Čarape

U gradu njenog idola Pipi Duge Čarape morala se ponašati“ Pipijevski“ i doslovno raditi sve što bi i Pipi radila

I onda kažu ne možeš putovat s djecom, jer su jos mali i ne kuze nista. Kako ne? Jutrom ravnopravno sudjeluju u donosenju odluka sa nama. Ne idemo u Muzej moderne umjetnosti jer su oni odlucili da hoce u Muzej Pipi Duga Carapa. Ne idemo u Abba Muzej jer su oni odlucili ici u skandinavski ZOO. Necemo ici ture obilaska busom jer oni su odlucili da hoce brodom. Nocu se grle i vole jer je sve ipak bilo po njihovom planu. Za doruckom sjede na naslonu kauca i razmjenjuju iskustva kako je Stockholm ljepsi od Pule i da se ne bi trebali vratit kuci (Loren). Ne da djeca kuze putovanja, nego imaju mozda i jaci dozivljaj svega nego mi odrasli. Jedino, sto mi odrasli moramo prilagoditi dozivljaj grada njima i vidjeti ga iz neke drugacije perspektive, malo sarenije i iskrenije. Ok, uspjeli smo ubaciti i poneki zajednicki plan, tipa muzej vikinga i potopljenog vikinskog broda - pa evo cak i familijarne ture danas. – u Stockholm, Sweden.

The Boy Who Dreamed Big

Mom Lego boyu koji voli promatrati kako gradovi sjaje i koji voli ležati na daski prozora i gledati zvijezde iznad grada nije jasno zašto se moramo vratiti u Pulu jer je u Stockholmu znatno ljepše.

U ovom muzeju smo zauvijek ostavili dudu tj Saga je ostavila dudu maci i nikada ama baš nikada više nije ju zatražila. Kad bi je netko pitao ona je rekla: ostavila sam ju maci, njoj je bila potrebnija. Naime, Šveđani su osmislili stroj u koji se ubaci duda s druge strane su mace i dude idu u neku kutiju kod mačaka i tamo su djeca svoje dude ustupile macama. Simbolično ili ne, mi smo dobili i povelju na kojoj piše čestitamo Saga ostavila si dudu maci. Čuvam za vječnost jer je stvarno upalilo! A Saga je bila Velika ovisnica o dudi.

Čuvene švedske okruglice - Köttbullar -  nismo lako našli pa smo ih pojeli u restoranu muzeja Skansen i zezali se da su to zadnji muzejski primjerci okruglica.

Muzej Fotografiska (muzej fotografija) avangardan, inovativan, moderan i s odličnim restoranom na zadnjem katu s pogledom na cijeli grad.

Ručak u muzeju Fotografiska. Iako je zadnja moda vegetarijanski menu u Stockholmu dječji menu uglavnom uključuje neko meso s organske farme pilića ili krava.

U Muzeju Vikinga. Na prvoj slici je viking koji nas je na duhovit način uveo u povijest vikinga, mene je malo razočarao jer sam kao Vikinga zamišljala grdosiju od tipa visokog najmanje 1.90 širokih ramena i plavih očiju nešto kao Ragnar iz serije Vikinzi a mladić koji je odglumio Vikinga bio je student povijesti, mršav i sitne građe ali nadasve dobrog smisla za šalu.

Druga slika je opis duhovnog stanja djece nakon 3 muzeja dnevno, ona spava, on je čuva, a mi u miru šetamo muzejom s Vikingom.

Svako  jutro je na švedskoj nacionalnoj televiziji serija Pipi duga čarapa, pa smo morali čekati da klinci odgledaju seriju i Saga upije što više nepodopština pa da krenemo u obilazak grada.

Nove objave

Tipkaj mi!

Moja priča!

Da ovaj blog pišem u svojim dvadesetima pisala bih ga iz Hong Konga jedući okruglice štapićima koje bih poslije iskoristila za dirigiranje na nekom klasičnom koncertu, baš kao Richard Gere u filmu “Gospodin Jones”, a noć bih završila na kineskim karaokama gdje bih bez ikakvog znanja kineskog jezika nakon tri sake-a pjevala neku kinesku epsku baladu na tečnom “izmišljenom” kineskom.